Inspirationsoplæg

Tovejs tilbyder inspirationsoplæg om metoder til at skabe brugerindsigt.

Oplægget tilpasses jer ved at inddrage konkrete metoder til brugerinddragelse, som I finder særligt relevante eller interessante.

Metoderne præsenteres gennem konkrete cases, som gør det nemmere at forholde sig til dem og forstå, hvordan de fungerer i praksis, og hvilke udfordringer de medfører.

Oplægget varer som udgangspunkt en time. Der kan indgå en kortere øvelse, refleksion og diskussion efter aftale.

Målgruppe og oplægsholder

Målgruppen er

  • folk, der arbejder professionelt med innovation, udvikling og projektarbejde, oplevelser og kommunikation.
  • alle, der gerne vil optimere deres metodevalg i forbindelse med brugerundersøgelser.

Oplægsholder er Charlotte Albrechtsen, ph.d., konsulent i brugerindsigt og ejer af Tovejs. Charlotte har mange års erfaring som underviser. Læs mere Om Tovejs.

Jeres udbytte

Oplæggene kan give

  • et overblik over mangfoldigheden at metoder, I har til jeres rådighed, når I vil inddrage jeres brugere.
  • indblik i nogle parametre, I kan bruge til at vælge mellem de forskellige metoder i konkrete sammenhænge.
  • eksempler på, hvordan specifikke metoder fungerer i praksis.
  • ideer til, hvordan I kan arbejde med brugerindsigt
  • nye perspektiver på forholdet mellem researchere og undersøgelsens deltagere.

Eksempler på tidligere oplæg

  • "Lær din målgruppe at kende" (for Ringkøbing-Skjern Kommune)
  • "Co-design af personas" (for ITU)
  • "Alternativer til klassiske interviews. Eller: Sådan undgår du at behandle dine undersøgelsesdeltagere som datakvæg" (for Københavns Universitet)
  • "Brugerinddragelse og ekspertrollen" (for Teknologisk Institut).

Interesseret?

Kontakt Tovejs og hør nærmere.