Tovejs tilbyder inspirationsoplæg om metoder til at skabe brugerindsigt.
Oplægget skræddersyes til jer ved at omhandle metoder og tematikker, som I finder særligt relevante eller interessante.
Metoderne præsenteres gennem konkrete cases, som gør det nemmere at forholde sig til dem og forstå, hvordan de fungerer i praksis, og hvilke udfordringer de medfører.
Oplægget varer som udgangspunkt en time. Der kan indgå en kortere øvelse, refleksion og diskussion efter aftale.
Målgruppe og oplægsholder
Målgruppen er
- folk, der arbejder professionelt med innovation, udvikling og projektarbejde, oplevelser og kommunikation.
- alle, der gerne vil optimere deres metodevalg i forbindelse med brugerundersøgelser.
Oplægsholder er Charlotte Albrechtsen, ph.d., konsulent i brugerindsigt og ejer af Tovejs. Charlotte har mange års erfaring som underviser. Læs mere Om Tovejs.

Jeres udbytte
Oplæggene kan give
- et overblik over mangfoldigheden at metoder, I har til jeres rådighed, når I vil inddrage jeres brugere.
- indblik i nogle parametre, I kan bruge til at vælge mellem de forskellige metoder i konkrete sammenhænge.
- eksempler på, hvordan specifikke metoder fungerer i praksis.
- ideer til, hvordan I kan arbejde med brugerindsigt
- nye perspektiver på forholdet mellem researchere og undersøgelsens deltagere.
Eksempler på tidligere oplæg
- "Lær din målgruppe at kende" (for Ringkøbing-Skjern Kommune)
- "Analoge spil som facilteringsredskab" (for Dansk Magisterforening)
- "Co-design af personas" (for ITU)
- "Alternativer til klassiske interviews. Eller: Sådan undgår du at behandle dine undersøgelsesdeltagere som datakvæg" (for Københavns Universitet)
- "Brugerinddragelse og ekspertrollen" (for Teknologisk Institut)
- "Valide personaer – trin for trin" (for Dansk Journalistforbund)
- "Mobiletnografi og dialogspil som redskaber i designprocessen" (for KL).
Interesseret?
Kontakt Tovejs og hør nærmere.